Negresă ciocolătoasă

Nu mă pot lupta cu poftele zilele acestea, mai ales că sarcina mea a intrat deja în 7 luni și jumătate și organismul cere energie. Încerc să mă feresc de zahăr însă e greu. Oricum ar fi, prefer să fac eu o prăjitură în loc să o cumpăr.

Azi, de la ciocolată de casă am ajuns să fac o negresă cu nuci, glazură din lapte de cocos și fulgi de cocos.  Am redus cantitatea de zahăr brun din rețetă și am folosit făină de la moară, tip 650. A ieșit delicios.

DSC_0633

Ingrediente negresă:
– 100g ciocolată amăruie (50-70% cacao)
– 150g unt
– 7 linguri cacao
– 100g zahăr brun (trestie de zahăr sau moscovado)
– miezul de la ½ baton vanilie sau ½ linguriță esență de vanilie
– 3 ouă
– 100g făină tip 650
– ½ linguriță praf de copt
– ¼ linguriță sare.

Ingrediente glazură de cocos:

– 150 ml lapte de cocos
– 2 linguri sirop de curmale/arțar/agave
– 2 foi de gelatină

 

Cum se face:

  1. Se topește ciocolata împreună cu untul la foc mic și apoi se adaugă zahărul și cele 7 linguri de cacao. Într-un vas se pune acest amestec cu ouăle bătute și se adaugă apoi făina cu praful de copt, sarea și vanilia.
  2. Amestecăm pînă obținem o compoziție uniformă pe care o turnăm într-o tavă tapetată cu unt și cu făină sau doar cu hîrtie de copt. Și ca să fie și mai gustoasă negresa, presărați cîteva nuci pe deasupra.
  3. Punem negresa în cuptorul preîncălzit la 180ºC pentru 20-25 de minute maximum

DSC_0637

Glazura de cocos:

  1. Se pun foile de gelatină într-un bol cu apă pentru 5 minute.
  2. Între timp se încălzește lapte de cocos peste care punem gelatina și amestecăm pînă se topește iar la final adăugăm siropul de agave sau vă puteți lipsi de îndulcitor.
  3. După ce se răcește negresa, turnăm glazura deasupra și așteptăm să se întărească. Enjoy!

DSC_0626

 

Fiți ceea ce mîncați și fiți energie pozitivă!

 

 

 

Lasă un comentariu