Dulceață de soc

Ingrediente

  • 300-400 grame de flori de soc
  • 500 de grame de zahăr brun
  • DSC_0490800 ml apă
  • lămîie mare

Preparare

  1. Am început prin a curăța floricele de soc de pe tijă și eu am sărit peste a le spăla deoarece le-am cules după ploaie.
  2. Într-o oală am pus apa la fiert împreună cu zahărul  și coaja de lămîie pe care am tăiat-o cu un peeler. Fierbeți apa pînă ce s-a format un sirop grosuț. Este important să nu săriți peste acest pas deoarece acest sirop leagă dulceața.
  3. Dacă obeservați că ați pus florile de soc, zeama  de lămîie și tot nu se leagă dulceața, mai adăugați zahăr. Acest tip de zahăr, brun se îngroașă mai greu decît cel alb.
  4. Fierbeți timp de 30-40  de minute iar apoi faceți proba punînd niște dulceață pe o farfurie răcită în congelator.
  5. Puneți dulceața fierbinte în borcane spălate și sterilizate, apoi așezați-le cu gura în jos și acoperiți-le cu o pătură, lucru valabil pentru toate dulcețurile. Culoarea iese mai închisă datorită zahărului brun.

Sper să vă placă. Este prima dată cînd fac această dulceață și-mi place aroma. Aștept trandafirii pentru următoarea.

 

 

Lasă un comentariu