Risotto cu hulubițe și pălăria-șarpelui

Primul meu risotto a fost pregătit de iubitul meu și pe atunci habar nu aveam ce ingrediente conține și cum se face. Țin minte că am rămas impresionată, mai ales că era prima dată cînd bărbatul din viața mea îmi gătea ceva. I-a ieșit perfect.

În bucătăria noastră mereu avem orez arborio, acest tip de orez este perfect pentru un risotto, o mîncare gata în 20-25 de minute dar care necesită atenție permanentă, atfel devine pilaf. Sper că nu v-am speriat. Merită, rezultatul e delicios.

DSC_0319

Timp: 20-25 de minute

Ingredientele principale ale unui risotto, să zicem, pentru 2 persoane cărora le place să mănînce, indiferent de tipul pe care-l pregătiți sunt: 250 gr. orez arborio, 1 ceapă albă, 700 ml supă de legume, 200 ml de vin alb demisec sau sec, 100 gr. unt, 70-80 gr. parmezan, sare. Eu aseară am adăugat un amestec de hulubițe și de pălăria-șarpelui (nasul curcanului prin Moldova), cam 250 de grame, culese din Suceava. Puteți adăuga orice fel de ciuperci doriți, doar să le trageți la tigaie înainte în unt, așa cum am făcut noi, tăiate feliuțe sau cuburi.

Supa de legume am pregătit-o dintr-un morcov, o ceapă tăiată în sferturi, pătrunjel, sare, salvie pentru 700 ml de apă. Se fierb bine legumele și se ține supa la cald. Este important să o adăugăm caldă în risotto.

  1. Am pus bureții în unt pentru a-i sota iar apoi am adăugat ceapa tăiată cu puțină sare și am călit-o ușor.
  2. Următorul pas a fost adăugarea orezului (eu nu-l spăl, amidonul ajută la legarea acestui fel de mîncare), amestecînd pînă ce a devenit sticlos.
  3. Stingem cu vin alb și așteptăm să intre în orez și începem să adăugăm cîte un polonic din supa de legume, strecurată și caldă încă.
  4. Cu răbdare și cu focul mediu, amestecăm în risotto și mai punem supă atunci cînd vedem că orezul nu mai are lichid în care să fiarbă. Bobul de orez nu trebuie să se sfărîme ca la pilaf și datorită faptului că adăugăm supa treptat, el va rămîne întreg.
  5. Dăm deoparte tigaia și adăugăm restul de unt și parmezanul ras cît mai fin. Amestecăm bine și veți vedea că a căpătat o consistență frumoasă, cremoasă. Mai lăsați-l cîteva minute să se odihnească și mîncați-l musai cald.

DSC_0320

În loc de bureți sau ciuperci puteți face risotto cu dovleac copt (că tot e sezon), cu mazăre, cu spanac, cu fructe de mare sau cu pește. Nu zic că pilaful nostru e rău însă un risotto ca lumea gătit, e altceva.

Nu am un video de al meu însă uitați aici unul foarte bun făcut de Jamie Oliver și Gennaro, care mă inspiră prin modul în care gătesc, ușor și relaxat. Așa cum fac și eu.

Gătiți cu dragoste!

 

 

Lasă un comentariu