Wok cu legume, ciuperci urechi de lemn și Enoki

Mereu am avut o slăbiciune pentru mîncarea asiatică, mai ales că ador urechile de lemn și dacă ar fi după mine le-aș adăuga mereu în tot ceea ce gătim. Chinezii le numesc ciuperci negre și pentru prima dată am reușit să găsesc în comerț urechi de lemn crescute în România. De obicei ele cresc pe lemn de soc uscat, am găsit vara trecută prin pădure și au același gust ca cele din Asia. O altă descoperire au fost ciupercile Enoki sau Enokitake, de origine japoneză, foarte crocante și cu o aromă diferită de alte ciuperci asemănătoare. Au un gust fructat, de lămîie și m-am gîndit că vor da ceva special wok-ului. Noi folosim o tigaie wok din oțel carbon care-și face foarte bine treaba.

Ingredientele pentru acest wok au fost:

-150 gr. urechi de lemn

-80 gr. ciuperci Enoki

-1 dovlecel

-1 ardei kapia

-1 morcov

-3 căței de usturoi

-20 gr. de ghimbir sau după cum preferați, mai mult sau mai puțin

-200 gr. de varză

-2 lingurițe sos de pește

-4 linguri sos de soia

-100 grame tăiței din orez

-condimente speciale pentru wok (numai dacă vreți și aveți)

-3-4 linguri ulei de floarea soarelui

-ulei de susan

Cum se face:

Întotdeauna pregătirea ingredintelor pentru wok va lua cel mai mult timp și o dată ce le-ai spălat, tăiat, restul e floare la ureche.

  1. Am început cu  a tăia morcovii și ghimbirul julienne  (fâșii lungi de 2 – 4 cm) și dovlecelul la o scară ceva mai mare. Varza am încercat să o las bucăți mai mari deoarece am vrut să rămînă crocantă. Usturoiul, după cum veți vedea și în imagini, e tăiat mărunt. Ciupercile, le-am spălat doar. Fiind proaspete nu au nevoie de altă pregătire înainte. Tăițeii din orez i-am lăsat la înmuiat timp de 3 minute în apă fierbinte, într-un vas acoperit. Nu necesită fierbere.

dav

2. Bine, avem totul pus pe căprării, de acum să începem. Am pus uleiul de floarea soarelui în wok și după ce s-a încălzit am pus întîi usturoiul și ghimbirul, amestecînd încontinuu (nu trebuie să-l ardem). Este foarte important ca flacăra de la aragaz să fie la maximum.

dav

3. După un minut, două chiar, am pus morcovul pe care l-am caramelizat nițel și mai apoi am dat drumul ardeiului. Noi am amestecat cu niște bețisoare chinezești pentru că așa se face. 🙂

dav

4. A venit rîndul urechilor de lemn cărora le-am adăugat și 100 ml de apă pentru a fierbe puțin. Nu uitați să amestecați încontinuu.

dav

Sosul de pește, adus tocmai din Vietnam, produs pe din renumita insulă Phu Quoc, și cel de soia l-am pus tot acum. Nu este nevoie de sare în plus, aceste sosuri conțin și sare.

dav

 

5. După cam 5 minute, am pus dovleceii și mai apoi varza.

dav

6. După un alt minut am pus tăițeii scurși bine de apă și am amestecat energic. Este important ca totul să fie omogen, sosurile să acopere toate ingredientele. Tot acum, după ce am stins flacăra aragazului am adăugat cîteva picături de ulei de susan, o să vă placă.

dav

7. Ciupercile Enoki au venit ca un bonus și după o documentare prealabilă, le-am tras la tigaie rapid în puțin ulei de floarea soarelui și le-am așezat ca trofeu în vîrful farfuriei.

dav

Nouă ne-au luat cam 20 minute pregătirile și gătitul efectiv 15 minute.

dav

Vă recomand să mîncați cît este încă fierbinte totul.

Un comentariu Adăugă-le pe ale tale

  1. Daniela S. spune:

    Multumesc pentru reteta. E foarte detaliata si a iesit excelent. 😀

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu